Later geluk

Als jij er niet meer bent,
hoe kan ik dan ooit nog zo gelukkig zijn als gisteren?
Je opgeluchte lach,
je blije ogen.
zal ik missen,
later,
hopelijk veel later,
als jij er niet meer bent.
Kan ik dan nog zo gelukkig zijn?

Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-09, Vroems en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Later geluk

  1. Vogel-vrij zegt:

    Nee, je zal niet meer zo gelukkig zijn.

  2. oliphant zegt:

    Kom je natuurlijk pas later achter, veel later…
    Het zal even wennen zijn, dat wel, maar je hebt het mooi neergezet en gelegd…
    Groet, O.

  3. Rob Kruzdlo zegt:

    *
    Appelvrouw genoten van je directheid als een Klap-roos… Oli heeft al alles gezegd…
    Groet Rob

  4. Marjelle zegt:

    Mooi, Appelvrouw. Het komt er niet uit wat ik wil zeggen, dus ik hou het hier maar bij.

  5. BarbaraJansma zegt:

    Misschien wel, maar verdriet heeft ook rechten…

  6. svara zegt:

    het is zoals het is
    elk moment
    zal anders zijn….
    geniet saampjes!

  7. Reine jRagolo zegt:

    Hoe vreselijk kan het lijden zijn.
    Dankbaar voor de mooie dagen.
    Een appelvrouw weent niet te lang voor zichzelf.
    Ze is al dolgelukkig met een blauwkopeend.

  8. Ghijsa zegt:

    als een klaproos klappen zou
    een eendagsvlieg een dagje vliegen
    zullen levende wezens wel leven
    als restje van het ik en jij
    vreugdig en verdrietig.

  9. Kiezels zegt:

    ja, maar anders

  10. Cees Groninger zegt:

    Appelvrouw, uiteindelijk draait het allemaal om (de) liefde…..en je kan meer liefdes hebben dan je (nu) misschien denkt aan te kunnen..

  11. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Jawel,
    maar eerst niet.

  12. zilver zegt:

    Prachtige foto en aangrijpende woorden.

  13. Beeldsprekers zegt:

    Niet meer zo,
    maar later,
    misschien,
    anders…

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Vogel-vrij,
    Soms vraag ik me zelfs af of ik dat ook zou willen.
    @ Oliphant,
    Het is zo vreemd, weten dat je lief er helemaal niet meer zal zijn, nergens meer.
    Daar kan ik me totaal niets bij voorstellen.
    @ Rob,
    Zo kort maar mooi zij de de mooie momenten samen.
    @ Marjelle,
    Maar dat het je raakt is duidelijk.
    @ Barbara,
    Dat is mooi gezegd, "verdriet heeft ook rechten".
    Dat zal ik niet vergeten.
    @ Svara,
    Elk moment zal anders zijn, ja dat wel, maar dít gevoel, dat kan niet geevenaard worden, want er ging een diep dal aan vooraf.
    @ Reine,
    "Dankbaar voor de mooie dagen" Ik denk dat dat het juiste woord is.
    Het is waarschijnlijk waar, ik zal niet lang voor mezelf wenen, maar het lijden van hem det mij erge pijn, en het wetn dat hij geen kansen meer heeft, later. En nog maar weinig nu, dat doet me erg veel verdriet.
    Ik heb wel mijn eigen liefhebberijen, maar dit is een zwaar jaar, ik weet niet wat dat later met me doet.
    NU weet ik alleen dat ik erg dankbaar ben dat ik er voor hem kan zijn, en dat mijn oerkracht sterk is.
    Maar ik ben niet onbreekbaar. Hopelijk vind ik in die tijd ook steun bij mensen.
    @ Ghijsa,
    Mooi
    @ Cees Groninger,
    Meerdere liefdes, dat geloof ik wel. Maar als je zo’n moeilijk jaar doormaakt met elkaar, dan geloof ik niet dat er iemand anders ooit zó dichtbij kan komen. dat hoeft ook niet, daar verlang ik niet naar. Maar geluk op willekeurige manier, dat hoop ik later ook te kunnen ervaren.
    @ Karin,
    Ik geloof het niet.
    @ Zilver,
    Dankje
    @ Beeldspreker,
    mooi gesproken, ik geloof beslist dat het waar is, niet meer zo, maar anders.

  15. BarbaraJansma zegt:

    Appelvrouw, als over een tijd je zoveelste drukke en moeilijke tijd voorbij is, en het moeilijkst nog moet komen, en als je dan in een gat valt, dan val je, maar als je zin hebt om te kletsen, ook al wil je verder niks, dan zijn we hier, okee? Vergeet dat niet, alsjeblieft. Niemand heeft een of ander recept, maar er zijn wel een hoop iemanden die om je geven. Dat verandert niet als je het moeilijk hebt. Onthou dat.
    Voor wat het waard is…

  16. Appelvrouw zegt:

    Dankjewel Barbara, ik zal het onthouden, het is alles waard!

  17. Ate zegt:

    Of je nog zo gelukkig kan zijn….wel… alleen als je het dan een kans geeft, maar het zal anders zijn.
    Niet noodzakelijk beter of of slechter, maar anders.
    Er zal wel tijd overheen moeten gaan, denk ik.
    Voor deze tijd is het belangrijk dat je er uit haalt wat er in zit.

  18. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ik ook niet.

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Ate,
    En ik ben een mens die kansen grijpt.
    Alleen lijkt het zo vreemd, nu te kunnen lachen en genieten als hij er niet meer is. Dat lijkt onmogelijk.
    Maar ik ken mensen die wel weer lachen.
    En inderdaad, nu eruit halen wat er in zit, maar dat gaat gelukkig vanzelf. Zoals dat altijd makkelijk liep.

Geef een reactie

