Friesche Eendenrijder

Sinds ik in Friesland woon is mijn Groningse blauwkoptrekeend regelmatig verdwenen.
Eerst verdacht ik mijn man er nog van maar tijdens een van mijn zoektochten door Skasterlân trof ik hem met een echte Fryske eendenrijder aan.




Het kon niet anders of mijn eend was ontvoerd door een even zo zeldzaam schepsel als hij zelf is. Even overwoog ik ook de Fryske eendenrijder mee naar huis te nemen, maar mijn man hoor ik al protesteren tegen nóg meer beesterij in huis. Mijn poes heb ik al naar de tuin van de buren verbannen omdat man het te vol vond worden.
Met pijn in mijn hart smeet ik de Fryske eendenrijder in het Schar.
De volgende ochtend echter trof ik dit aan in mijn tuin!




Wat moet ik hier nou mee aan?








Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2010-09 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Friesche Eendenrijder

  1. Vogel-vrij zegt:

    Je kunt ze tam maken door de condoom die ze op hun hoofd dragen,
    af te rollen tot op hun schouders.
    Eenmaal tam is een groene buiten-brievenbus,
    of een omgekeerd afwasteiltje groot genoeg. Gewoon in de tuin.
    Succes.

  2. Reine jRagolo zegt:

    Ik wil ze wel voor je opslaan in mijn magazijn.
    Dan kun je er via de webcam net zo veel naar kijken als je zelf wilt.

  3. Peter uut Enske zegt:

    Misschien een muizeval met lokeend plaatsen ?

  4. ate zegt:

    Heb je aan de andere kant geen buren?

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Vogel-vrij,
    Wat heb jij toch met condooms?
    Zo’n groente buitenbrievenbus zocht ik al jaren. Maar iedereen heeft zo’n ding aan zijn eigen straat op een paal staan. Jammer.
    Ik vind het niet erg ruim om ze in een omgekeerde afwasteil te zetten.
    @ Reine,
    WEbcam?
    @ Peter,
    Een lokeend, dat ik daar toch niet aan gedacht heb.
    Ga er meteen een zoeken.
    @ Ate,
    Euhja… maar die hebben honden, en daar zijn Fryske eendenrijders allergisch voor.

  6. Peter uut Enske zegt:

    Volgens deskundigen is er nog een optie, zij het niet aan te bevelen.
    Als je de eend erg laat schrikken, wordt hij bleek. Dan verliest de eendenrijder meteen zijn belangstelling, eendenrijders worden namelijk aangetrokken door de mooie kleurtjes. Ook Fryske.
    Maar ook het mannetje-vrouwtje gebeuren van de eend is dan definitief verleden tijd .
    Geen eieren meer, van wat voor soort dan ook …
    ’t Is maar hoe graag je man van de eendenrijder in de tuin af wil.
    Anders kun je hem natuurlijk ook voor je man verstopt houden.
    Maar dan moet je wel zeker weten dat de eendenrijder niet al een vrouwtje heeft, want als hij kinderen krijgt in jouw tuin kom je er nooit meer van af. En voor hetzelfde geld heb je straks ook de eend van het vrouwtje in jouw tuin.
    Kan je niet gewoon een piraat in de tuin zetten, om de eendenrijder af te schrikken ? De piraat houdt meer van trampolines dan van eendje-rijden …

  7. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ze hebben elkaar gevonden Appelvrouw! Daar doe je niet veel an. :0

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Peter, ik heb geen geheimen voor mijn man, dus een eend of eenderijder verstoppen voor hem daar durf ik niet aan te beginnen.
    Maar een piraat die trampoline springt, dat lijkt me een geweldige oplossing!
    @ Kitty,
    Ik ga toch de tip van Peter bekijken.

  9. Heyta Ivy zegt:

    Hee, daar istie gebleven!!!!
    Ik ben blij dat ik er vanaf ben, want bij gebrek aan eenden bij ons in de stad gebruikte hij kippen. Dat is op zich nog niet zo erg, maar het waren wel onze kippen. Die raakten volkomen van de leg. Bovendien zijn de rode poefjes allergisch voor de kleur blauw dus dan weet je het wel.
    Hij dook van de zomer zomaar op, met geen mogelijkheid kregen we hem meer weg. Tot we op vakantie gingen. Toen we terugkwamen was hij weg.
    Dat is dus blijkbaar de manier waarop je er van af komt.

  10. Appelvrouw zegt:

    Oh, Ivy!
    Ik heb hem net op de trein naar Arnhem gezet, benieuwd wat ie daar gaat uitspoken.

Geef een reactie

