Complimenteuze LiefsteVriend

Gisteren kwam ik opgewekt aan bij LiefsteVriend, u weet wel, ja die.
Vorige weekend kon ik niet komen vanwege mijn blessure.
Daar stond ik gisteren dan, op mijn twee krukken.
"Heb je een permantje laten zetten?" was zijn eerste opmerking, in plaats van: "fijn dat je er bent."
Kan ik het helpen dat mijn haar minstens zo ontembaar is als ik zelf.

Hij is altijd erg complimenteus, echt waar.
In de avond stelde hij voor te gaan wandelen: "Hé, kom, we gaan de buurt onveilig maken." Hij noemt me nooit bij mijn naam, hij zegt altijd "hé".
Ik moet hem nog eens vertellen dat ik een naam heb.

Na 25 meter wou ik weer naar binnen.
Weet je wat het is, bij hem in de straat zijn geen lantaarns, het is daar ’s avonds laag erg donker. En mijn vader zei altijd dat ik niet bij donker langs de straat mocht lopen.
LiefsteVriend opende galant de voordeur. Hij is altijd heel galant, daar valt niets op aan te merken, echt een man die weet met mij om te gaan. De deur voor me openhoudend zei hij met die akelige vette grimas: "treed binnen vrouw krukkebeen".
De complimentjes vlogen dit weekend door zijn huis want toen ik vanmorgen opstond en hij allang aangekleed was werd ik uitgemaakt voor mafkees.
Maar het ergste was wel toen ik zijn rug had gemasseerd en met vette handen naar de keuken liep, zonder krukken, hij me uitmaakte voor aansteller! "Je hebt die krukken helemaal niet nodig, aansteller."
En of ik zijn ramen even wou wassen.
Had ik daarvoor zijn rug gemasseerd!











Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-06, Vroems. Bookmark de permalink .

17 reacties op Complimenteuze LiefsteVriend

  1. martin zegt:

    Volgende keer wat harder knijpen.

  2. knutselsmurf zegt:

    Underbody coating is heel goed, maar het is voor auto’s, niet voor mensen.

  3. Reine jRagolo zegt:

    ==Je vader zei dat je ’s avonds laat niet in het donker==
    Dan was je dus volgens mij nergens veilig.

  4. Wattman zegt:

    Maar als je zélf de buurt onveilig gaat maken, dan hoef je niet bang te zijn. Toch?

  5. Kitty zegt:

    Dat ziet er vet uit ja!!!
    Dit ie een vileine: En mijn vader zei altijd dat ik niet bij donker langs de straat mocht lopen.

  6. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Geweldige foto!
    En wat voor complimentjes geef je terug?

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    In mijn eigen arm :o)
    @ Knutselsmurf,
    ‘k Snap um niet
    @ Reine,
    Maar het ging niet over mijn vader.
    Soms spot ik met mijn "opvoeding".
    het huis van mijn ouders stond op het platteland, ver van alles af, zelfs van de weg.
    Nee, veilig was ik nergens, maar wel in mijn eigen hoofd.
    @ Wattman,
    Daar zit wat in, had ik niet aan gedacht. En waar zou je eigenlijk bang voor zijn als je je krukken bij je hebt.
    @ Kitty,
    Heel vet.
    Zulke reacties niet te zwaar zien hoor, ik spot er graag mee.
    @ Karin,
    Ik ben zelf niet zo complimenteus aangelegd.
    Soms vlij ik hem dat zijn haar nodig geknipt moet worden, en dat moet ik dan natuurlijk doen.
    Of ik geef hem een warme lach.

  8. Reine jRagolo zegt:

    Appelvrouwtje,
    Spot jij met je opvoeding?
    Je hebt een aantal blogs geschreven over de meest zwarte pagina uit je opvoeding.
    Was het dan autobiografisch?

  9. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Mag ik niet spotten?
    Spotten is een manier van omgaan met die moeilijke dingen, ze niet de overhand te laten krijgen.
    Niet iedere opmerking is meteen dodelijk.
    Als niemand iets wist van mijn verleden was het een normale opmerking die ieder kind mee kan krijgen.
    Die bepaalde blogs waren uiteraard autobiografisch.
    De zwartste pagina heb ik nog niet beschreven, dat gaat me ook niet lukken omdat die veel te ingrijpend is.

  10. Flo zegt:

    Och, volgens mij is ’t ergens toch best een lieverd, mannen zijn gewoon een beetje eh onhandig. Met een glimlach je blog gelezen; de laatste voor het slape gaan. Mooi geschreven…Goede nacht…

  11. Reine jRagolo zegt:

    Appelvrouwtje,
    Je hebt de kracht om de zwartste pagina van je jeugd te schrijven.
    Maar je wil is ingetogen.
    Je bent een topschrijver.
    Het is een eer om jou te mogen lezen.

  12. VSp zegt:

    Een zoektocht naar de combinatie van èn charmant èn galant èn lief is als speuren door een vergrootglas naar de bekende speld in de hooiberg.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Flo,
    Hij is niet zo onhandig, hij is recht door zee. Daar hou ik van.
    Lekker geslapen?
    @ Reine,
    Die zwaarste pagina heb ik wel eens gedaan, 10 jaar geleden maar destijds schreef ik mijn verhaal/beleving, in een andere setting, ik hield rekening met de privacy van mijn ouders en zussen. Ik schreef dat meer op afstand, ik was wel degene die het meemaakte zoals ik beschreef maar doordat ik de setting veranderde kon ik de pc sluiten en dan was ik het niet meer die daar was. Al die verhalen wil ik graag nog eens omzetten in de werkelijke setting, en veel compacter maken. Maar ooit.
    Dank voor je compliment maar top is teveel eer.
    "Maar je wil is ingetogen" Die hou ik erin, Reine, mooie zin.
    @ VSp,
    De mijne heb ik niet eens gezocht, hij was er gewoon opeens. Hij is de naald in de hooiberg die ik niet zocht.
    Op een dag zag ik hem in het park en hij floot en ik ging naar hem toe en zonder woorden opende hij zijn armen en toen was alles goed. We leefden gelukkig maar hoogstwaarschijnlijk niet lang.

  14. Vogel-vrij zegt:

    Niet met die vieze handen aan de famkes zitten, he!

  15. Appelvrouw zegt:

    Vogel-vrij,
    Oeps, emmertje water mee.

  16. Simen Vrederat zegt:

    Is er in donker dan een beter gezelschap dan een liefstevriend ?

  17. Appelvrouw zegt:

    Simen,
    nee, dat is er niet.

Geef een reactie

