Kardingermaar – Groningen jan-febr.2010

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2010-02, Uit in Eigen Land. Bookmark de permalink .

30 reacties op Kardingermaar – Groningen jan-febr.2010

  1. assyke zegt:

    mooie serie
    groningen is ook lekker weids, heb ik mooie herinneringen aan, je kunt er heerlijke fietstochten maken
    maar deze foto’s zijn toch niet van gister? hier is de sneeuw allang weg namelijk

  2. martin zegt:

    Meerkoeten die denken dat ze flamingo zijn.
    O wat zijn die beesten onaangepast en dom.

  3. Ivy Heyta zegt:

    KOUDDD.
    Mooi hoe jij altijd verval in beeld weet te brengen ;-)))
    Die bovenste foto herinnert me aan de weg die ik dagelijks aflegde van Meeden naar Oude Pekela. Op de fiets ja, wel te verstaan. Brrrrrrrr.

  4. Kitty Schoenmakers zegt:

    Mooi perspectief in de eerste foto!
    Ligt er nu nog zoveel sneeuw?
    Wel een goed gevoel voor evenwicht, die meerkoetjes :))

  5. k.Reintje zegt:

    Groningen is net Utrecht.
    Het verschil zijn de appelbomen en de boomgaarden.

  6. galadriel zegt:

    Hier is het eindelijk weg; die sneeuw, gelukkig, mooie serie

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Assyke,
    De meeste foto’s zijn zaterdag 20 febr. gemaakt.
    De Molen (mistig was het toen) en de meerkoetjes zijn van januari.
    We hebben hier niet zo’n haast. Die dikke sneeuwkuil is ook van zaterdag. In de weilanden en bermen lag dat nog genoeg.
    @ Marin,
    Ha, was me niet eens opgevallen, mooi. Ze zitten daar altijd en het is prachtige hoe dom ze achter elkaar an kwetteren, het water in, en er weer uit.
    @ Ivy,
    Oh… je hebt "hier" dus dat fietsen geleerd.
    En zoiets verleer je nooit weer. ik begrijp het.
    Hoezo verval!
    Koud is het hier he, met die vlakte! Maar warme kleren helpt wel hoor.
    @ Kitty,
    Dat is dezelfde weg, de zelfde plaats, waar manB eerder een foto maakte van de vrouw in oranje jas.http://www.vkblog.nl/bericht/294731/Groningen_sneeuwt_weer_onder%2C_2010-_3_januari
    @ Reintje,
    Neenee, niet beledigend gaan worden he! Groningen is Groningen, en lijkt in de verste verte niet op Utrecht!
    Zelfs de appelbomen zouden het niet gelijk maken.
    @ Gala,
    Heerlijk, hier ook geloof ik. Maar gisteren toen ik uit het ziekenhuis kwam was alles weer wit en kon ik niet fietsend naar huis. Moest me laten ophalen. Vandaag regent het de hele dag. Hier en daar liggen nog vieze sneeuwbulten. In het weiland en walkanten zal beslist nog wel wat liggen.

  8. k.Reintje zegt:

    Ik vind Groningen heel mooi.
    Maar mijn hart lig in Utrecht.
    Zou je op dit blog willen schrijven wat er op de plaquette staat onder aan de Martinitoren?
    Ik ben de letterlijke text vergeten

  9. coby zegt:

    De een na laatste foto vind ik prachtig, Appelvrouw. Dat vergezicht en die lucht, echt Hollands. Of Gronings, kan ik misschien beter zeggen :-)) Het was gisteren weer wit ja, hier ook. Vervelend dat je niet meer zelf naar huis kon. Wie rekende nou weer op sneeuw? Doe de groeten aan Vroems!
    En natuurlijk een hartelijke groet aan jou, Coby

  10. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Potdorie mevrouw van de Boomstam, dat heeft u werkelijk prachtig geschoten.
    Dit is fotomateriaal voor wel acht gewone blogs en de laatste natuurlijk voor een smakelijk metablog…Hoe gaat het met Vroems? Begint hij het hospitaal al een beetje te verbouwen?

  11. knutselsmurf zegt:

    Bah, een gesmolten sneeuwman.
    Ze poepen dus gewoon in de sneeuw.
    Zolang het vriest, zie je er niks van.

  12. Bregje Buitenwijk zegt:

    mooie serie. In Buitenwijk is de sneeuw helemaal weg. Nu regent het tranen met tuiten:)

  13. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ik ben gaan kijken. Door de sneeuw is daar het accent door het perspectief stukken minder.

  14. dianne zegt:

    Een heel ander landschap dan ik gewend ben, maar mooi. De wind gaat door je foto’s.
    groet

  15. Ate zegt:

    Aahhh, het weidse land ! (al is het dan niet zo mooi als friesland 🙂
    Foto 6 vind ik mooi, ook de vogeltjes met koude pootjes zijn leuk.

  16. Smokey zegt:

    En toen viel z`n neus op de grond in de ….
    Nu de sneeuw weg is komt er van alles tevoorschijn.
    Het ondersneeuwse leven ging gewoon door.

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Reintje,
    Ja hoores, ik mag dan wel in de stad wonen maar ik ga niet naar de martinitoren om een tekst op te zoeken.
    Er is vast wel een andere Groninger die dat boeiend vindt. Mijn tijd is beperkt tot nuttigere zaken…
    (sorry, heeft wikipedia geen antwoord?
    @ Coby,
    Ik zie vaak veel te ver.
    Ze hadden wel gezegd dat het in het noorden kon gaan sneeuwen. En op de heenweg begon het al. Een mooi gezicht die dikke witte vlokken onder de lantaarnpalen, alsof je in een film zit, of een sprookjeswerled, en niet weet je je een boze heks of goede fee tegenkomt.
    Ik breng nooit groeten over, meestal verlies ik ze onderweg. Maar ik laat het wel staan.
    @ Kokopelli,
    Ik weet niet echt wat een metablog is, maar… het is nog niet begonnen, dat weet ik wel.
    Vroems is aan het dollen met de verpleegsters, ik hoef nog maar één keer per week te komen, om zijn was te halen.
    @ Knutselsmurf,
    :o)
    Dat je hem herkende!
    @ Bregje,
    Niks erg, dat het regent, hier ook, en ik fietste met veel plezier door de regen, want dát kan me niet tegenhouden, gladheid wel.
    @ Kitty,
    Het is een heel andere sfeerfoto
    @ Dianne,
    Ahm jij bent flats gewend?
    Ik heb niet voor niets een elektrische trapondersteunende fiets, hier waait het altijd.
    @ Ate,
    Ligt er al aan waar in Friesland, zelf heb ik de afgelopen jaren van Groningen naar Gorredijk gefietst, daar zitten prachtige stukken tussen.
    Foto 6 is een goede keuze.
    @ Smokey,
    jij hebt het dus ook goed gezien!

  18. dianne zegt:

    nee, heuvels 🙂

  19. k.Reintje zegt:

    Sorry maar ik kan niets vinden op wikipedia.
    De plaquette geeft een stinkend jaloerse sneer naar de Utrechtse Dom die thans 15 m hoger is.
    Er is een verhaal dat de Martinitoren ooit 15 hoger was dan de Dom maar bouwkundigen zetten hier grote twijfels bij.

  20. Appelvrouw zegt:

    @ Dianne,
    heuvels? ik vraag niet verder, dat moet wel heel ver van Groningen af zijn.
    Hoewel ik al vind dat in appescha heuvels zijn.
    @ Reintje… nou goed dan, dan ga ik morgen wel 10 minuten eerder van huis, speciaal voor jou.
    Maar waar moet ik die tekst dan vinden?

  21. Francois zegt:

    Ja leuke serie Appelvrouw, een beetje somber maar toch. Er zijn 3 vogeltjes bij op foto 7 die een pootje missen 😦

  22. Ate zegt:

    @ Dianne, Als noorderling denk je : Heuvels ??? Oh, de dijken !

  23. Joost zegt:

    Heerlijke foto’s; mooie serie.

  24. kReintje zegt:

    Ik heb het geloof ik 30 jaar geleden gezien op 1 meter tegen de buitenmuur bij de ingang.

  25. ceesincambodja zegt:

    Waar zijn de schaatsers gebleven? Beu?
    Mooie foto’s.
    Ceesgegroetje

  26. Jacob Hesseling zegt:

    Eén na laatste foto’vind ik er het meest uitspringen/ mooiste,
    in een gekleurde, smaakvol gepresenteerde serie (veel werk hè)

  27. Appelvrouw zegt:

    @ François,
    Somber?
    Die vogelpootjes heb ik zelf uitgerukt, ik wist wel dat jij als enige het zou zien.
    @ Joost,
    Dankje,
    @ Reintje,
    ik zal zien hoor, maar ben een beetje verlaat, moet nog koken en naar de bibliotheek.
    Ik zal een zaklamp meenemen.
    @ Cees in C,
    Schaatsen zijn in de wilgen gehangen.
    @ Jacob,
    Ik vind zelf de bovenste het mooist.
    Die jij noemt vind ik apart door de witte walkant onderaan.
    Veel werk? Vind ik wel meevallen, ik gooi een paar in een bak die ik wil laten zien, en verwijder daar weer een paar van en dan nog een paar, en als ik ze hier heb geplaatst gooi ik er nog wel eens een uit.
    Maar een volgorde kiezen is het belangrijkste, maar echt veel werk vind ik het niet.
    Jij bent meer met fotografie bezig en zult er waarschijnlijk een betere kijk op hebben.

  28. twijfelaar zegt:

    hadden we foto 6 al niet een stukje van gezien?
    of heb je die dubbel?

  29. Appelvrouw zegt:

    Twijfelaar,
    deze foto heb ik zaterdag gemaakt, dus veel kun je er van mij niet van gezien hebben.

  30. Appelvrouw zegt:

    Reintje,http://www.mijnalbum.nl/Album=RQNBSUXW
    Hier staat de afbeelding onverkleind.
    Maar die tekst die jij zoekt is na 30 jaar vast en zeker al vervangen

Geef een reactie

