Mijn poes en ik

’s Ochtend word ik meestal wakker omdat de poes (’t is een kater hoor) tegen de slaapkamerdeur krabt, zij (wat een hij is) wil graag eten, en ze vertikt het om muizen te vangen, die vindt ze niet lekker genoeg!
Mijn poes is erg kieskeurig.
Soms krijgt ze het voor elkaar om op de deurklink te springen, dan vliegt de deur open en springt zij boven op mijn gezicht, spint heftig, en krabt haar nageltjes scherp in mijn haren (het zit niet voor niets altijd in de war).
Rotkat!

En moet je zien hoe vreselijk stom ze me daarna aankijkt met grote zwarte ogen. Smekend om eten, "schiet je nou op, ik moet eten."
Knettergek word ik daarvan, en helemaal als ze dan haar bek open doet en begint te mauwen. Vreselijk!
Daarom heb ik een keer haar ogen uitgestoken en haar bek dichtgenaaid.
Nu heb ik tenminste een afhankelijke poes. Een poes die niets meer uit zichzelf doet maar wacht op mijn goedkeuring en hulp.

Maar… en dat wil je niet lezen, nu kakt ze altijd naast de bak!

Soms druk ik haar neus erin, maar het helpt niets.
Vies smerig stinkbeest!
Je ziet zo op de foto dat zij heel chagrijnig is, ik moest haar voorpoten strak naar beneden drukken.
Rotkat!

Ken je dat verhaal van… ach, hoe heet die man nou ook alweer,   
Hans Dorrestijn, Wraak van de Spaanse kat.


Maar kom, ik zoek nog een kam om de haren van mijn poes te kammen.




Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2010-02. Bookmark de permalink .

22 reacties op Mijn poes en ik

  1. kuifje simon zegt:

    Tis inderdaad een beetje ontploft allemaal ;-))

  2. assyke zegt:

    Arm katje.
    Stop hem maar in een poesvriendelijk doosje en stuur hem maar naar mij. Hij heeft toch zo geen leven bij Appelvrouw;-)
    Maar maak je hem dan wel eerst weer zindelijk?

  3. coby zegt:

    Jullie lijken tot elkaar veroordeeld :-))
    Net als een slecht huwelijk.
    Daar kom je ook nooit ongeschonden uit…
    Hartelijke groet, Coby

  4. Ivy Heyta zegt:

    Ach, wat een zielig verhaal!
    Vooral dat stukje dat je haar zo in de war zit ….. ;-))

  5. Vroems zegt:

    Dat verhaal van die Spaanse kat ken ik niet maar dat horen we vast nog.
    En ga zelf even langs de kapper ja?

  6. Smokey zegt:

    Oh Appelvrouw, wat een morbide humor:)))
    Ben je alvast voor carnaval (brrrr……) uitgedost?

  7. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Wat een liefdevol verhaal ……………….

  8. k.Reintje zegt:

    Ik wil je mijn hulp aanbieden
    Met een strenge doch rechtvaarige opvoeding heb je de beste kans dat je een lieve poes krijgt.

  9. Rein-John Scholtens zegt:

    Beste Appelvrouw,
    Net het stuk van Paco gelezen over seks met dieren. En nu dit weer.
    Op zijn minst vervreemdend. De kat lijkt me een loeder, maar zelf ben je ook niet voor de poes.
    Wij hebben twee oude demente katten die de hele dag ontremd lopen te schreeuwen en intermitterend kotsen en poepen op de vloerbedekking!!
    Dat verhaal van Hans Dorrestijn ken ik niet, maar wel het verhaal van Edgar Allan Poe over een uiterst rancuneuze en moordzuchtige kat.
    Groet.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Kuifje,
    Hoe bedoel je?
    @ Assyke,
    Ik ben een dierenvriend, Assyke, daar sta ik om bekend. Maar ze moeten mij niet lastig vallen, doe ik hun ook niet.
    Dat herzindelijk maken wil nog niet zo vlotten, maar tzt zal ik hem via pakketpost versturen.Of heb liever DHL?
    @ Coby,
    ik was al bang dat je zou beginnen met: jullie lijken op elkaar…
    @ Ivy,
    Jij als poezenmevrouw zult het wel begrijpen, dat van mijn haar.
    Ik wist het!
    @ Vroems,
    Dat boek van die Spaanse kat moet ik dan nog eens beluisteren. De kat leerst spreken, foute boel natuurlijk, een kat met menselijke trekjes.
    Je bent zoals altijd weer complimenteus over mijn haar. Zit het niet goed genoeg?
    @ Smokey,
    Ik zou bijna iets over morbide humor zeggen, en die kwam uit, dus dat was toen toch geen leuk grapje, ik schaam me er nog altijd voor, dus ik vertel het maar niet.
    Jij ook al zo complimenteus over carnaval? Weet je dat ik daar al vanaf mijn lagere schooltijd mee gepest word?
    @ Karin,
    Liefde heb ik hoog in het vaandel.
    @ Reintje,
    dat is dierenleed, nee een dier moet je niet opvoeden alsof het een mens is.
    @ Rein-John,
    Ohnee, he, dierensex, daar is Midas Dekkers op tegen, tegen het verbieden geloof ik, of tegen bepaalde regels, ik weet het niet precies. Dus misschien kan ik nog wat leren van Paco’s verhaal.
    Als ik later wat tijd heb ga ik weer een rondje favorieten.
    Overigens had Vroems ook eens een verhaal over zijn geit. Maar ik weet niet hoe ik dat terug kan vinden op zijn blog.
    Ik val best mee hoor, maar het ligt er maar aan wie ik tegenover me heb, zo’n kat dat werkt gewoon niet goed op mijn gemoed in.
    Wat zal dat smerig stinken bij jou in huis! Maar ja, als je van die beestjes houdt, dan vind je dat niet erg…
    Oeh, dat boek van Edgar Allen Poe, dat klinkt goed. Als je een titel hebt hoef ik niet te zoeken.

  11. henius zegt:

    wat een vergissing van mij , had je ingeschat als poeslief , maar je bent verre van poeslief blijkbaar .

  12. K zegt:

    Nou! Ik had nooit gedacht dat je zo wreed zou zijn!!
    Ik zou weggelopen zijn, als ik jou kat was. 🙂

  13. Jon zegt:

    Tja dat heb je ervan als je je kat Garfield noemt

  14. martin zegt:

    Appelvrouw ik moest ook aan dat verhaal denken. Hier is een link: http://books.eserver.org/fiction/poe/black_cat.html Heb je die ogen wel op gegeten, anders is het toch zonde om ze uit te steken.

  15. knutselsmurf zegt:

    Ik moet plotseling denken aan een liedje van Het Goede Doel ( of was het Henk Westbroek solo ? )
    ….
    trallalala
    ….

    Vaker naar de dokter, de kapper, vroeger was je knapper, we lijken steeds meer op elkaar……

  16. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Eerst stevig schudden om te checken of er nog restvocht in zit en dan ferm bekloppen of ze hol klinkt. Zo ja, dan geef je haar (al is het een hem; ik heb die afwijking ook) wat te eten. Zo nee, resoluut oppakken en strak aanpletten in een doos of een broodmandje.
    Met die strategie houd ik me al geruime tijd staande tussen drie van die modellen…

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Henius,
    Een poeslieve appelvrouw? Zo heb ik me toch nooit opgesteld.
    @ K,
    Oh, dit is nog niets.
    Mijn kat is nog nooit buitengeweest, die weet niet eens waar hij heen moet.
    @ Jon,
    Oeps, mijn kat heeft geen nam hoor net zoals mijn hond nooit een naam heeft gekregen.
    @ Martin,
    Oh, daar is het verhaal van Edgar Allen Poe.
    Mij teveel tekst, anders las ik het wel.
    die ogen heb ik niet opgegeten, lijkt me smerig.
    @ Knutselsmurf,
    Dat lijkt me van het goede doel, die westbroek heeft niet zulke mooie teksten.
    @ Kokopelli,
    En K zei dat ik wreed was, maar jij bent niet milder.

  18. flip willemsen zegt:

    Als je haar maar goed zit, Appel

  19. Francois zegt:

    Je ziet er erg sexy uit op deze feuteu Appelvrouw en je kat ook

  20. Appelvrouw zegt:

    @ Flip,
    dat zit het voor mij wel, maar anderen vinden dat ik het eens moet kammen, en verzorgen… Gedoe toch.
    alsof ik de hele tijd heb om langs een spiegel te lopen!
    @ François.
    sexy is een mode woord, het betekent eigenlijk niks meer, het is moeilijk voor me je opmerking serieus als compliment op te vatten. Als je maar wel van mijn kat afblijft! Sexy dieren vragen er niet om.

  21. ceesincambodja zegt:

    Je moet toch eens iets doen aan die wallen onder je ogen hoor Appelvrouw…
    Ceesgegroetje

  22. Appelvrouw zegt:

    Cees in C,
    Dankje, dat heeft nog nooit iemand tegen me gezegd.
    Kreeg de tip dat aambeienzalf tegen wallen helpt, ik ga het dus proberen.

Geef een reactie

