Langs de Afsluitdijk, januari 2010

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2010-02, Uit in Eigen Land. Bookmark de permalink .

32 reacties op Langs de Afsluitdijk, januari 2010

  1. Jacob Hesseling zegt:

    mooi…..en koud

  2. kuifje simon zegt:

    Mmmooi

  3. antoinette duijsters zegt:

    Somber, daar mag eens wat zon bij.

  4. K.Reintje zegt:

    Echte winterlandschappen. Ik kan er wel tegen want ik was nog behoorlijk opgewarmd van de klimaattop.
    Ik was wel bezorgd dat je door het ijs was gezakt omdat je dagenlang wegbleef.
    Maar ik moet vooral vertrouwen hebben.
    Waarvoor mijn dank.

  5. assyke zegt:

    Je mag het bijna niet meer zeggen, maar deze winter vind ik echt geweldig, behalve vandaag. Deze gure oostenwind kan me niet bepaald bekoren.
    Maar landschappen zoals op jouw foto’s zijn toch heerlijk!
    Des te lekkerder genieten we straks van een zonnige, groene en fleurige lente;-)

  6. Martien zegt:

    Mooi "geschoten".

  7. knutselsmurf zegt:

    Op een of andere manier brengen de foto’s vooral over hoe koud het was.
    Er zit trouwens een bolvormige vertekening in sommige foto’s die je op de computer kan corrigeren.

  8. Francois zegt:

    Mooi, vooral de laatste. Ik ga er van de zomer eens naar kijken 😉

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Jacob,
    Het was inderdaad mooi, maar niet koud, want mijn liefste vriend was bij me.
    @ Kuifje,
    Nederland he, altijd mooi…
    @ Antoinette,
    Somber?
    Ik doe niet aan uiterlijke schijn :o)
    @ Reintje,
    Dit zijn de echte nog niet hoor, het kan véél erger.
    Maar daar kan ik niet komen.
    Als ik door het ijs gezakt was had ik je wel gebeld.
    Maar waarom heb je je betjah nog niet klaar om me voort te trekken door onherbergzame gebieden!
    @ Assyke,
    Ga jij nou gauw weg! Je mag dit weer niet leuk vinden! Er is een wet die dat verboden heeft.
    We moeten klagen, ik wil wel voorop gaan. Nee, geen mooie woorden over dit weer wat je beperkt om je daagse leventje in ritme te houden.
    Bah.
    @ Martien,
    Dankje
    @ Knutselaar,
    Het was niet extreem koud want ik sta nog ergens op een foto met mijn jas open.
    Bolvorming? maar de wereld is een bol! Dat heb ik me laten vertellen, dus dat kan best op de foto’s zichtbaar zijn.
    @ François,
    In de zomer herken je het niet meer.

  10. Coby zegt:

    Inclusief kruiend ijs, het schijnt op sommige plekken al enige meters hoog te zijn.
    Het ziet er wat noordpolerig uit, maar het is toch echt Nederland in de winter van 2010.
    Mooie foto’s, Appelvrouw! Je bent weer overgestoken…
    Hartelijke groet, Coby

  11. Appelvrouw zegt:

    Coby, ohja, het was toen in januari nog niet zo erg als nu. Bij de bovenste foto zie ik de eskimo’s al langssjezen met hun honden.
    ja, ik ben maar een middagje die kant op geweest, niet ver bij jou vandaan, met liefste vriend. Als we er nou aan gedacht hadden zouden we wel gezwaaid hebben, je zou hem wel herkend hebben,
    maar die middag dachten we niet aan je.

  12. k.Reintje zegt:

    De betjah rijdt moeiteloos over Indiase wegen en zoab winter 2010.
    Zullen we eerst die meneer naar Harlingen terugbrengen?

  13. R. Kruzdlo zegt:

    Héél mooi
    groetjes

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Reintje,
    Dus je betjah is klaar? Je moet wel op blote voeten rennen, anders is het niet echt genoeg.
    En die meneer blijft bij mij zolang hij wil,
    en kan!
    Je bent toch niet bang om moe te worden?
    @ Kruzdlo
    Dat is kijken.

  15. k.Reintje zegt:

    Mijn betjah uit de wikipedia is een personentransportfiets.
    Je kunt er zelfs op het kruiende ijs mee rijden.
    Ik denk dat die meneer er al helemaal klaar mee is voor we in Harlingen aankomen.
    Ik ben niet bang om moe te worden maar wel om pa te worden.
    Alaaf

  16. Blew zegt:

    Super! Ik wil ‘ooit’ de Afsluitdijk over wandelen, maar niet als het zo koud is.

  17. ZWOLLY WOOD zegt:

    Al die ijsschotsen 3 kilometer uit de kust zou ik ook zo graag eens zien.

  18. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Fraaie kouwelijke platen mevrouw van de Boomstam.

  19. R. Kruzdlo zegt:

    Door goed te kijken kan je IETS zien.
    Groet Appel…

  20. Elise van Schouwenburg zegt:

    Heel erg mooi, Appel.

  21. K zegt:

    Dat ziet er heeeeeeel koud en heeeeel mooi uit :))

  22. ceesincambodja zegt:

    Het was me het wintertje wel.
    En wie had dat met sinterklaas kunnen denken.
    Ceesgegroetje

  23. paco painter zegt:

    Echt heel mooi

  24. Rein-John Scholtens zegt:

    Beste Appelvrouwtje,
    Prachtige foto´s van zon in de kou met veel ijs en schuin licht.
    De laatste foto vind ik het mooist. Ik zie zelfs de kromming van de horizon of ligt dat aan de manier waarop je de foto hebt genomen.
    Wat is het toch heerlijk om in de kou te lopen als het zonnig is!!
    Groet.

  25. Appelvrouw zegt:

    @ Reintje,
    Je mag niet spotten met die meneer, hij kan heel wat meer aan dan ik.
    @ Blew,
    Ooit zal het wel minder koud zijn.
    Maar met een dikke jas aan en een skibroek is het nu ook heerlijk hoor.
    Vind ik.
    @ Zwollywood,
    k ook, maar het is me om zo even naar toe te gaan een eindje te ver.
    Zou er niet iemand op het blog er foto’s van hebben?
    @ Kokopelli,
    Het zijn warme platen, liefste vriend was erbij en dan is het nooit koud.
    Toen we elkaar ontmoetten hebben we een hele middag, in januari, op een bankje in het park gezeten. Iedereen zou het koud hebben gehad, wij niet. En zo was het hier ook.
    @ Kruzdlo,
    Iets ligt al in je hoofd, anders kijk je niet.
    @ Elise,
    Dankje.
    @ K,
    Schijn bedriegt :o)
    @ Cees in C,
    nu is het ’s morgens erg, je hoort de autobanden knerpen en het is glad, het strooizout is op.
    @ Paco,
    Zeker
    @ Rein-John,
    De laatste heb ik als eerste genomen, op de heenreis, de andere zijn van de terugreis toen we meer tijd hadden. Daardoor is de lichtval ook anders, op de heenreis was het mistig.
    ik vind het in de kou lopen met sneeuw en zon niet fijn, schel licht. Doe mij maar zonloos.
    Die kromming zag Knutselsmurf ook en gaf de tip dat ik dat wel recht kon trekken, ik zei hem dat de aarde toch ook een bol is. Ik heb het er in ieder geval niet met opzet in gemaakt.

  26. Ivy Heyta zegt:

    Ruig! Het lijkt wel IJsland in plaats van Friesland.

  27. Appelvrouw zegt:

    Ivy,
    Zo zie je maar hoe ruig Friesland nog is! Ik zou er wel vaker door willen rijden, maar ja, gebrek aan rijlust.

  28. assyke zegt:

    Nou als ik dan nu zeg dat ik de gure maartse regens veel erger vindt en dat die mij veel meer beperken in mijn dagelijks ritmetje, omdat ik enkel over een tweewieler beschik als vervoermiddel of een duobuggy…snik;-(((
    mag ik dan wel blij zijn met een toestand die zo zeldzaam is geworden. Vrolijke mensen (ik geef het toe, dat was alleen de eerste week zo), die ineens jan en alleman met een vette grijns begroeten, lachende en joelende kinderen die elkaar bekogelen met sneeuwballen en anders gezamelijk een mooie dan wel oerlelijke sneewpop fabriceren compleet met heksenneus…al dat onschuldige plezier, die verbroedering…dat heb ik lang niet meegemaakt.
    De mensen zijn het nu wel beu, dat is waar. Dus de lente mag best komen nu, maar dan wel zonder gure maartse regens!

  29. Appelvrouw zegt:

    Assyke,
    Hm, dat is lastig als je een hekel aan regen hebt.
    Ik verplaats me ook alleen op een tweewieler (met elektrische aandrijving). Bij gladheid moet ik binnenblijven, want lopen kan ik niet veel verder dan 50 meter. Als het regent trek ik een regenpak en laarzen aan, dan kan ik toch overal komen.
    Alles wat nieuw is is spannend en maakt blij. Verbroedering is alleen handig voor korte tijd. Elkaars auto aanduwen… maar dat gebeurt ook als het 16 graden is. Verder heb ik weinig verbroedering gezien. Voor mij liever een beetje gewoon, niet te familiair met vreemden.
    Als het 2 maanden 30 graden is klagen we ook.

  30. assyke zegt:

    @Appelvrouw
    neuh regen, daar kan ik best tegen, ik fiets al mijn hele leven en dan is allergie voor regen een beetje lastig;-)
    maar je weet wel, je hebt in de lente en in de hersft van die dagen dat het zo guur is en dat in combinatie met een striemende regen in je gezicht (waar je overigens wel weer mooie rode appelwangetjes van krijgt;-))) , het is me wel eens overkomen dat ik daardoor een blaasontsteking opliep (ik geef toe, de regenkleding was niet helemaal je van het;-))
    maar ik verlang ook wel weer naar een beetje zon, in onze moddertuin proberen al een paar weken een hele bos sneeuwklokjes open te gaan, maar het wil nog niet helemaal lukken.

  31. Appelvrouw zegt:

    Assyke, blaasontsteking van appelwangen?

  32. assyke zegt:

    😉

Geef een reactie

