Zonder woorden

Op een dag, vele jaren geleden, ontmoette ik de man die zijn armen spreidde
om me in zijn leven te verwelkomen.
Ik nestelde me op de plek die hij me gaf.
We gingen van elkaar houden.
Vroems en ik.
Zonder woorden, want onze band behoeft geen woordjes om strak getrokken te worden.
Moeilijk was het niet met hem.
Liefde doet niet moeilijk.
 
Hij is een man met een lach en een avontuurlijke geest.
We waren zondagskinderen die genoten.
 
En dan de jaren waarin erotiek nog belangrijk voor ons was;
zonder woorden, en met onze ogen dicht ging het licht steeds weer aan.
We konden niet voorzien dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar we konden zoveel niet voorzien.
Ik ging nog meer van hem houden.
Want wat er was, was goed.


Maar heden te dage geef ik in gedachten wel eens stilletjes toe aan mijn eigen verlangens voor later.

Samen,
Hij en ik.

Gearmd..
Zonder woorden,
brengen we elkaar thuis.

Lees ook:
Het Gesprek


Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-12, Vroems. Bookmark de permalink .

11 reacties op Zonder woorden

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Dat is een mooi boek he?

  2. coby zegt:

    Elkaar zo thuis brengen..ja, dat is goed…..
    Hartelijke groet, Coby

  3. Isis Nedloni zegt:

    Beste Appelvrouw
    ik wens jou en je dierbaren
    een prettig
    warm winterfeest; ))))

  4. ceesincambodja zegt:

    Zo’n thuiskomst gun ik iedereen.
    BonNoël, Appelvrouw

  5. Bregje Buitenwijk zegt:

    mooi blog
    fijne dag vandaag, B

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Karin,
    Ja de foto’s vind ik mooi.
    @ Coby,
    Heel goed, zelfs al is het alleen een droom.
    @ Isis,
    Dag Isis.
    Hier wordt niet gefeest.
    @ Cees in C,
    Zo thuiskomen is bijzonder.
    @ Bregje,
    Dankje.

  7. paco painter zegt:

    Die titel: warm!

  8. martin zegt:

    Mooie woorden over woordeloosheid. Mooie woorden
    over dromen. Droomt hij dat ook? Dat hij jou thuisbrengt.
    Ik droom dat jullie samen naar Schier gaan. De wind waait
    over het brede strand, de golven slaan op het zand. In het
    paviljoen Schier Noord-West brand de haart en staat nog
    een een lekkere fles whisky, of wat je wenst. De meeuwen
    scheren door de lucht. Op naar een mooie winteravond.

  9. martin zegt:

    brandt de haard

  10. Smokey zegt:

    @Appelvrouw, wat een mooi blog. Dat zei mijn opa ook weleens tegen oma: "Kom moeder, we gaan elkaar naar huis brengen".
    Goede jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar!

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Paco,
    er wordt al teveel gepraat, en praten brengt de mensen lang altijd niet tot elkaar.
    Soms praat ik ook teveel.
    @ Martin,
    Hij droomt ook dat hij me thuisbrengt, maar niet zo letterlijk he, hij brengt me altijd al thuis.
    Elkaar thuisbrengen kan meer betekenen, bijvoorbeeld: elkaars haven zijn.
    Droom jij maar mooie dromen, Martin. Hij is al een paar jaar niet meer in staat om uit te waaien, die drang zakt af als er geen fut meer in je zit.
    Totaal uitgeblusd (oeps… is dat met een d of een t? Zie je, die spelfoutjes vind ik niet belangrijk).
    En ik heb wel een beetje meer energie dan hij, maar niet zoveel dat ik graag van huis ga, en lopen kan ik niet veel meer dan 50 meter.
    Liever ben ik in een beetje vertrouwde rustige omgeving, net als hij, echte thuismuizen.
    Alleen heb ik geen thuis zoals hij, mijn thuis is onderweg.
    @ Smokey,
    Mooi, dat jouw opa en oma dat ook zeiden. Dat is er voor elkaar zijn, elkaar bij de hand nemen.
    Dankje voor je wensen.

Geef een reactie

