Groningen in de sneeuw 17 december 2009

01- De fiets die al maanden tegen de heg staat is nu eindelijk geen doorn meer in het oog.
 

02- park pp

03-straat uit

04-meeuwen in de vijver

Later in de middag:

 05-park pp

06-park pp

07-Mishandelde en verlaten fiets

08-Straat in

09-Avrouw stapt met skibroek in de sneeuw

10-auto

11-smeerboel op de kruising

12-overstekende fietsers

13-vastgebonden fiets

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2009-12 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

45 reacties op Groningen in de sneeuw 17 december 2009

  1. Anita1963 zegt:

    Mooi al die sneeuw, helaas is bij ons in Twente niet zoveel gevallen er ligt een heel erg dun laagje sneeuw. Maar wie weet is het morgen bij ons ook helemaal wit.

  2. antoinette duijsters zegt:

    Prachtige foto’s, ja de laatste twee zo gaat het meteen binnen de bebouwde kom.

  3. coby zegt:

    Wat een pak sneeuw he? Ik zag vandaag ook al foto’s van broer en schoonzus vanuit Groningen, en dat was nog van vanochtend vroeg. Maar ik begrijp dat er gewoon nog meer gevallen is en komt.
    En dat er stuifsneeuw komt door de sneeuw. Kun je morgen helemaal de deur niet uit. Maar wel mooi om even in te stappen en die stilte, dat gedempte… heerlijk!
    Hartelijke groet, Coby

  4. Smokey zegt:

    Die fiets heeft een warm gewatteerd jasje aan.
    En opééns was het ouderwets winter in Nederland.
    Lust voor het oog, al die sneeuw op je foto`s A-vrouw!

  5. Het Triumviraat zegt:

    Een flink pak sneu, meer dan we hier hebben nu (maar er is meer op komst); heerlijk toch?

  6. Klaas A. Mulder weblog delfzijl e.o. zegt:

    Wees voorzichtig!
    Met groet uit ook een besneeuwd Delfzijl.

  7. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Een skibroek om in te lopen? Tistogwat…
    Mooie sneeuwserie mevrouw van de Appelboom. Vooral de triestfietsen zijn ware hoogtepuntjes.

  8. sprakeloos zegt:

    Vijf a zes centimeter, daar praten we in Duiven over, in Arnhem is het iets meer geworden. Een groot nadeel om tussen de rivieren te wonen, volgens mij zijn zij de oorzaak van die kinderachtige beetjes sneeuw.

  9. Hyperinflatie zegt:

    Groningen is even Groningen niet meer voor echte Groningers.
    Niet meer goed herkennen waar je bent in een stad die je op je duimpje kent is wel apart.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Anita,
    Vaak wil je sneeuw maar als je het hebt wil je weer gewoon schone wegen.
    Mij belemmert het enorm, het is mooi om te zien maar je moet er wel kunnen komen.
    Er zijn mensen die er voor naar Oostenrijk gaan. Wij hoeven dat gelukkig niet.
    @ Antoinette,
    Ik vind die fietsers moedig hoor, de fietspaden hier in de buurt zijn nog een grote derrie, daar durf ik me niet op te begeven.
    @ Coby,
    Ah mooi. Heerenveen schijnt nog erger te zijn. En natuurlijk verder omhoog Friesland in. De vlakte op.
    Hm. Daar sneeuw je in.
    Het heeft hier de hele middag gestaag doorgesneeuwd. Maar rond half 4 kbegon het te stuiven en smolt alles van de bomen. In het park moest ik mijn camera onder mijn jas houden tijdens het fotograferen om te voorkomen dat er dikke plakken sneeuw opvielen.
    Vandaag heb ik me al geforceerd, mijn portie buitenplezier heb ik wel voor een week gehad.
    Zo gaat dat.
    @ Triumviraat,
    Jahoor heerlijk. Voor 1 dag, als je niet een dringende afspraak hebt, zoals ik morgen.
    Dan moet je maar zien hoe je er komt als de treinen niet rijden en de wegen moeilijk begaanbaar.
    Nee, echt heerlijk vind ik het niet.
    @ Klaas,
    Ja, ik ben voorzichtig, ik loop alleen in dikke pakken sneeuw, dat valt zo lekker zacht.
    bij jou is het erger besneeuwd?
    @ Kokopelli,
    Die skibroek draag ik ook in huis, zodat ik niet zo veel hoef te stoken. Lekker warm.
    En als je er in kunt skieën kun je er toch ook in lopen?
    Vind je dat raar? Ik ski toch niet. Had hem gekocht voor in de scootmobiel.Multifuntionele broek.
    @ Sprakeloos,
    5 cm is genoeg hoor.
    @ Hyperinflatie,
    Mooie zin :o)
    Voorsorteren is nu ook niet mogelijk, je kunt geen pijl meer vinden.
    Verbaasde me dat zelfs de fietsers met deze derrie op de weg, en niet snel konden fieten nog door rood reden. Ze moeten wel heel veel vertrouwen in de automobilisten hebben.

  11. Francois zegt:

    Fraai foto’s Appelvrouw… vooral nr 2.

  12. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Het lijkt me een vrij noodzakelijke voorwaarde om er in elk geval in te kunnen lopen. Anders zou er, in het hypothetische geval, van skiën al helemaal niks terecht komen…

  13. corry zegt:

    wat een mooie foto,s ben jaloers erop hier in velden nabij venlo helemaal niets gevallen vandaag jammer hoor
    geniet ervan

  14. moonfairy zegt:

    hier in brabant ook een witte deken
    mooi zacht en alles ziet er prachtig uit
    kersterig
    liefs groet Moonfairy

  15. R. Kruzdlo zegt:

    Prachtig

  16. mai zegt:

    Ik woon ook in Groningen, het was hier prachtig vandaag. Mijn kinderen stuiterden om kwart over 7 al de tuin in om te spelen. We zijn gaan lopen naar school en werk. Ik heb 3 fietsers opgeraapt die onderuit gleden op de fiets. Ze hadden zich gelukkig niet echt bezeerd. Ik heb een auto aangeduwd, samen met andere voorbijgangers, want die bleef hangen op een klein heuveltje. Ik vond de mensheid vandaag opvallend aardig en lief en samenhangend. Rekening houden met elkaar, behulpzaam, gezellig zelfs.
    Mijn kinderen hebben zich vanmiddag helemaal te pletter gespeeld, om half 6 heb ik ze met vuurrode wangen naar binnen gesleurd, en in bad gegooid. Nu is het genoeg.

  17. K zegt:

    Zo. Jij durft! Niet koud gekregen??

  18. J de Kat zegt:

    ’t Is dat er nog zoveel gas in de grond zit, daar in Grûnneg, anders konden we het met winst verkopen aan de Skandinaven. Dan zou het ook veel meer Nederlandse toeristen trekken. Hoewel het dan misschien weer te warm kan worden om deel uit te maken van het noordelijk halfrond.
    (Heb je nog kouwe tenen?)

  19. koek zegt:

    HOLY SHIT !!!!!!

  20. ceesincambodja zegt:

    Zo! Ben ik eventjes weggeweest, verschiet heel Nederland van kleur.
    Prachtige beelden, Appelvrouw.
    Ceesgegroetje

  21. laila zegt:

    Indrukwekkend dat pak sneeuw. Waar is dat kruispunt in Groningen?
    Dankzij de sneeuw in het Noorden heeft Overijssel de primeur van de eerste marathon op natuurijs:-)
    ( Vandaag een sterke recensie van Hertha Muller: Ademschommel)

  22. hippocampi zegt:

    één kleur en alles fleurt op
    mooie serie,
    gr. hippo

  23. Appelvrouw zegt:

    @ François,
    Nr.2 is een sprookje, dichtbij huis.
    @ Kokopelli,
    Ik heb nooit geskied dus geen idee. Maar ik heb toch wel 500 meter gelopen in anderhalf uur.
    Dat is een record. Sommige bewegingen zijn minder belastend dan andere. Dus je weet nooit of lopen een voorwaarde is om te kunnen skieën.
    @ Corry,
    Wees maar niet jaloers, het geeft ook veel problemen.
    @ Moonfairy,
    Schone schijn :o)
    @ Kruzdlo,
    mooi.
    @ Mai,
    Mooi verhaal. Met kinderen lopen in de sneeuw is heerlijk.
    Van die behulpzaamheid heb ik niets gezien maar ik was dan ook alleen maar in het parkje aan de zonnelaan.
    En bij het kruispunt verbaasde ik me erover hoe weinig verantwoord fietsers met de situatie omgaan.
    Je kinderen hebben vast als roosjes geslapen.
    @ K,
    heeft niets met durven te maken, het is een onweerstaanbare drang.
    Koud? Ik droeg een skipak.
    Ik kleed mij altijd naar het weer, dikke truien en jassen hangen voor het grijpen.
    @ Kat,
    Het is een mooi vakantieoord geworden. Zefls de bussen rijden weer.
    Kouwe tenen? Nee hoor, ik heb naast wollen truien ook echt dikke wolle sokken.
    Ik ben een boerenmeisje en die weten wat warmte is.
    @ koek,
    Valt mee.
    @ Cees in C,
    :o)
    Dankje.
    @ Laila,
    Dat kruispunt is op de zonnelaan bij winkelcentrum.
    @ Hippo,
    Hm, fleur? Het is wel wit hoor.
    Gelukkig hebben we het niet te vaak.

  24. thera zegt:

    Ja, daar zou ik ook de fiets even laten staan. IJzingwekkende serie die geen toelichting behoeft. Brrr. Mooie reportage.

  25. ruben zegt:

    heel erg mooi,
    ik ga vanmiddag zelf naar Haren, ben benieuwd of er nog een mooi pak sneeuw ligt of dat het al van die weg is door al die fietsers en auto’s, want hier in Arnhem is er niet heel veel gevallen en na een paar uur was het helemaal geen sneeuw meer maar gewoon smurrie
    ik hoop dat ik vanavond nog mooi kan genieten van de sneeuw in het hoge noorden van ons land
    en bedankt voor de mooie foto’s!

  26. Chocolate zegt:

    Ook hier in het zuidwesten des lands is er weinig over van de sneeuw van gisteravond en niet vergelijkbaar met de hoeveelheid sneeuw die in Groningen of Friesland gevallen is. Je plaatjes zijn erg mooi, vooral die van de besneeuwde bomen doen mij genieten dat heeft toch wat sprookjesachtig, helemaal wanneer de sneeuw dan vastvriest op diezelfde boomtakken. Fijn dat je deze foto’s met ons deelt hier!

  27. jeetjemina zegt:

    Genoten van deze foto’s!
    Heerlijk.
    Hier ligt ook wat sneeuw maar niet zoveel!
    Op naar een witte kerst!
    gr eva

  28. ramirezi zegt:

    Mooie foto’s – zo lekker veel sneeuw ook…

  29. nelus zegt:

    Wat ben ik blij dat ik nu in Groningen woon. Wat een plaatje van een stad hebben we. En ik woon gelukkig ook nog op een plek waar niet gestrooid en geveegd wordt. En dus blijft het een plaatje.
    Ben gisteren 1 1/2 uur onderweg geweest naar de tandarts. Maar het deerde me niet. Ik geniet meer van deze omstandigheid als dat ik er last van ondervind. Al heb ik me drie keer moeten laten aanduwen, bijna van de weg gegleden ben, ’s ochtends mijn afspraken niet kan nakomen. Met stip bovenaan:
    de winter in zijn werkelijke gedaante is aan mij welbesteed.

  30. Appelvrouw zegt:

    @ Thera,
    Bedankt.
    @ Ruben,
    Dankje,
    Je boft, er ligt nog net zoveel sneeuw als gisteren dus geniet er vanavond van.
    @ Chocolate,
    Wij zijn hier weer geluksvogels.
    Maar ik had wel een paar dagen willen ruilen hoor.
    Wel mooi om overal ijspegels te zien.
    @ Eva,
    foto’s zijn mooi achter je warme kachel.
    Fijn dat je genoten hebt.
    @ Ramirezi,
    Jajaj.. lekker, wil je wat hebben?
    @ Nelus,
    nou ja, maar je kon dus met de auto weg, ik neem aan dat je niet met de fiets aangeduwd hoefde te worden :o)
    Ik vind het maar niks als je niet gewoon je ding kunt doen. sport zit er aldoor niet in,en boodschappen? Geen idee hoe ik dat moet doen, en vandaag moest ik naar Friesland, dringend. Een vriend uit Drenthe kwam om me te brengen, maar ik moest hem nog wel van de parkeerplaats duwen want zijn auto was vast komen te zitten.
    Jij mag de winter hebben hoor. Ik geniet natuurlijk wel van de momenten, maar het moet niet te lang duren!

  31. Vroems zegt:

    Hierbij vergeleken is dat ene plaatje van mij wel een beetje armzalig.
    Hulde dus.

  32. Appelvrouw zegt:

    Vroems, maar dat ene plaatje van jou is schitterend! Daar blijf je bij stilstaan, of uitwijken, en langer kijken.

  33. max zegt:

    ya ik woon in groningen en dar ligt veel … maar moest gister 2.5 uur in de auto zitten om naar sgol te komen… (woon in middelstum) en dan gaat sgol niet door… had het zelf kunnen inschatten dat sgol niet doorging maar ergens kon ik er wel om lachen

  34. Appelvrouw zegt:

    Max, en toen moest je weer 2 en een half uur terug?
    lange reis, Groningen is groot 🙂

  35. oliphant zegt:

    Grappig, dat er veel meer ligt dan hier. Mar hier schijnt nog het nodige verwacht te worden. Ik vind het zo leuk, dat dezelfde grijs-blauwe kleur in je foto’s aanwezig is.
    Ik vind wandelen in de sneeuw leuk, maar autorijden doe ik hier liever niet: geen schuivers, geen zout, en toch wel flinke afgronden..
    Geniet, O.

  36. Kampenaar zegt:

    Leuk hoor die foto,s…
    bij ons in Kampen is ook aardig sneeuw gevallen.. leuk voor de kinderen.
    maar niet leuk als je vd week moet werken en je moet 11 km fietsen.. haha

  37. Appelvrouw zegt:

    Oliphant, flinke afgronden, en dan over het randje balanceren.
    brrr.
    Loop jij maar, lopen is heerlijk.
    Kampenaar,
    Nee, dat is niet leuk mee eens. Ik heb het gisteren gewaagd om 2 km te fietsen naar de winkel, en daarvan heb ik 1 km omgereden om over zoveel mogelijk schone fietspaden te rijden en grote stukken waren niet te fietsen. Maar het meeste in de stad is ook nog onbegaanbaar. als je dan 11 km moet… dan mag je wel 3 uur reistijd nemen.
    Maar geniet maar zoveel mogelijk.

  38. kuifje simon zegt:

    Kom een beetje laat bij je langs
    …komt door ’t weer ….
    wat een mooie fotoos !!!!
    groet
    simon

  39. Appelvrouw zegt:

    Kuifje Simon,
    ik snap het.
    Voorlopig blijft die sneeuw hier nog wel liggen, een dagje eerder of later geeft niets.
    Kom je morgen trouwens wel weer? dan trakteer ik.

  40. max zegt:

    nou ik ga normaal met de bus en die reden niet. toen ging ik met trein naar winsum, daar wachten op ouders. en dan weer thuis (duurde alsnog 1,5 uur :P)
    nu ligt er egt gwoon en halve meter sneeuw (bijna dan)

  41. Appelvrouw zegt:

    Max, dan had je mooi je dagje gehad.
    Maar het schiet nog steeds niet op he, verplicht thuisblijven.
    Dan uit pure ellende maar sneeuwpoppen maken.
    Ken je Calvin & Hobbes? (In het nederlands Casper enHobbes)
    Een strip. Calvin is enig kind en maakt zijn eigen wereld met Hobbes, zijn knuffeltijger. Hobbes wordt altijd héél groot en kan van alles. Maar ik wou het zeggen over de winter. Calvin maakt overal sneeuwpoppen, een hele stoet maakt hij op straat, die steken over. En dan weer in rare houdingen. Heel grappig. DAt is mooi tijdverdrijf als je verplicht bij huis moet blijven.
    Desondanks dus veel plezier in je mooie dorp.

  42. Patrick zegt:

    Mooie foto’s hoor. Het lijkt al weer zo lang geleden. Maar wat een winter was het. Maar goed. Het wordt langzaam aan weer boven de 15 graden, dus de terrasjes komen weer in zicht. Dat zal ook wel weer mooie plaatjes opleveren

  43. Appelvrouw zegt:

    Patrick,
    dankje.We vergeten gauw.
    Foto’s van terrasjes zul je niet bij mij vinden, maar ongetwijfeld zijn er andere mensen die dat boeiend vinden, ik hou het maar op bankjes op rustige plaatsen.

  44. Opapake zegt:

    Je fiets-foto’s zijn geweldig Appelvrouwke
    (ik dacht eventjes dat ik met Glaswerk te maken had, effe beter opletten ikke…)

  45. Appelvrouw zegt:

    Opapake,
    Glaswerk?
    Dank voor het kijken.

Geef een reactie

