Wijnjewoude

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2009-11, Uit in Eigen Land. Bookmark de permalink .

16 reacties op Wijnjewoude

  1. K zegt:

    Kleurenpracht!
    Gaat het al wat beter met beste vriend?

  2. Appelvrouw zegt:

    Hallo K,
    ik maakte deze foto een maand geleden toen ik op de fiets naar liefste vriend ging.
    Toen keek ik heel anders naar de natuur dan nu.
    Lees hier voor het antwoord op je vraag hoe het met hem gaat.http://www.vkblog.nl/bericht/288117/Meneer_de_Jong
    .
    .

  3. kuifje simon zegt:

    Laantje leidt
    laantje lijdt.

  4. ceesincambodja zegt:

    Herfstpad. Treurboom. Bladertapijt. Mooi. Geluk.
    Ceesgegroetje

  5. Martin Broek zegt:

    Hij heeft wel net zo’n creatieve en scherpe pen als jij.
    Hoop dat hij die humor op de lang houdt. Sterkte.

  6. Francois zegt:

    Wat een serene rust. Het lijkt wel onbetreden

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Kuifje,
    ik hoop dat we ons niet laten leiden door het lijden.
    We zoeken ook humor, zoals Martin Broek schreef: galgenhumor.
    Dat mag soms ook.
    Want dat hadden we al die jaren samen ook wel.
    @ Cees in C,
    De natuur is mooi, wonderlijk, en wreed.
    @ Martin,
    Jaha… hij heeft prachtige stukjes geschreven.
    k ben blij met zijn scherpe pen, die vaak veel onderbouwender schrijven kan dan de mijne.
    En hij is een prachtman om van te houden.
    @ François,
    Friesland is onbetreden 🙂

  8. flipwillemsen zegt:

    Ik sluit me bij kuifje simon aan.

  9. martien zegt:

    Hetzelfde laantje vind je ook in Ter Apel. Vlakbij het mooie klooster. 🙂

  10. Kokopelli zegt:

    @Appelvrouw: Een zeer sfeervolle plaat mevrouw van de Boomstam.
    En wat u zegt: humor – hoe wit of zwart ook – houdt de mens overeind.

  11. Z. van Verre zegt:

    Bjoetiefoel!

  12. coby zegt:

    Goed dat je er was en bent bij hem, Appelvrouw. Samen met elkaar met galgenhumor het lijden hanteren, ja, dat zal hoop ik lukken. En deze foto heeft geen woorden nodig.
    Hartelijke groet, Coby

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Flip,
    goed.
    @ Martien,
    ik denk dat er heel veel van zulke laantjes zijn.
    In Ter Apel ben ik nooit geweest, maar mocht het er ooit van komen, dan zal ik het laantje zoeken.
    @ Kokopelli,
    De foto heb ik in 3 delen gemaakt en aan elkaar geplakt, dat is niet mooi gebeurt zie ik op dit beeldscherm. Omdat ik 3 verschillende pc’s heb en dus beeldschermen zie ik het op de andere, kleinere schermen niet.
    Toch vind ik de foto, zo in het groot, in de hoogte dus, erg mooi en vergeef ik mezelf de oneffenheid.
    Humor, ja, het geeft lucht af en toe.
    @ Z,
    ja
    @ Coby,
    Hij is er misschien wel meer voor mij dan ik voor hem. Want ik ga, en moet verder, en het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om te weten dat je zelf zeer waarschijnlijk niet verder kunt en een dierbare achter te laten. Ik wou echt dat ik er veel meer voor hem kon zijn maar we hoeven niet over die dingen te praten met elkaar. In mijn optiek heb je meer aan praktische hulp in moeilijke tijden want dat is ook heel belangrijk. Thee visites zijn lastig, mensen doen dan meestal zo zwaar waardoor je ze ook nog moet troosten. En na afloop van hun verdriet laten ze de kopjes ook nog staan, je hebt er alleen maar werk van.
    Dat is tenminste mijn ervaring in periodes dat ik zelf slecht kan.
    Inderdaad, Coby, deze foto spreekt de herfst van zijn leven.
    Al heb ik wel 10% hoop op dat er nog een keer een herfst komt.
    Je weet nooit, misschien zelfs nóg een.

  14. moonfairy zegt:

    OOk bij u voort eest in de reaktieruime
    Heel erg veel kracht wens ik u beide toe
    overlevings kracht
    en
    samen vechten!!!
    vriendelijke groet Moonfairy

  15. Appelvrouw zegt:

    Moonfairy,
    In mijn vorige stukje (opgesloten in het ziekenhuis) zag ik je ook al bij mij.
    Dank voor je bezoek.
    Vechten vind ik zelf nogal zwaar klinken, alsof je er zelf ook maar niets aan kunt doen. En dat kun je niet.
    Behalve accepteren en beslissingen nemen.
    Zien wat er te doen is. En we waren nooit moeilijke mensen met ingewikkelde toestanden met elkaar. Dat houden we erin. Gewoon hand in hand, ook al wonen we pakweg 75 km bij elkaar vandaan, en ben ik met het openbaar vervoer 2en een half uur onderweg, van deur tot deur, om bij hem te komen.
    Ook deze dingen gebeuren (helaas) bij veel levens.
    Gezondheid is verre van vanzelfsprekend.
    Is het niet al heel bijzonder dat ons systeem zolang draait?
    Dank voor je wensen, ik neem ze ook mee, Moonfairy.
    En hoop niet dat ik de kist nog even open wil maken voor een kusje (zoals in jouw verhaal)

  16. moonfairy zegt:

    Ik noem het vechten
    omdat je tegen die ziekte kunt vechten
    misschien?
    ik geef toe dat ik er geen ervaring mee heb
    rouwen is meer mijn ervaringsland
    maar toch wil ik je wensen dat je samen hand in hand
    nog een heel eind kunt gaan
    omdat liefde zo sterk is
    veel liefde gewenst, Moonfairy

Geef een reactie

