Groningen, Noorder Plantsoen in de herfst

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2009-10, Uit in Eigen Land. Bookmark de permalink .

20 reacties op Groningen, Noorder Plantsoen in de herfst

  1. jeg_synes zegt:

    ai ai ai…wie nu nog durft te beweren dat de herfst niet schitterend is….puha!!!!
    echt genieten van al die kleuren, hier binnen nu van al jouw foto’s en morgen buiten midden in
    de natuur….
    dejligt!!
    jeggroet

  2. laila zegt:

    Tjonge Appelvrouwtje, wat mooi en bekend.
    Op foto 6 staat een beeldje, de zonaanbidster, dat ik als model heb gebruikt.
    Bij een cursus beeldhouwen van Tom Waterreus heb ik het in steen en in hout gemaakt.

  3. K zegt:

    Prachtig! Een park met sprookjesbomen…

  4. cor3306 zegt:

    mooie serie om te zien; roept herinneringen bij me wakker want vroeger was het daar voor vertrouwd en bekend terrein voor mij

  5. Klaas A. Mulder zegt:

    Prachtig Noorder Plantsoen.
    Met groet uit Groningen

  6. ceesincambodja zegt:

    Wat zijn er toch vele schitterende plekjes in Nederland. Als je maar wilt zien. En jij kan er ons op afstand zo van laten meegenieten. Waarvoor dank, Appel.
    Ceesgegroetje

  7. Francois zegt:

    Dat zijn veel (herfstige) foto’s Appelvrouw… ik word er wel een beetje somber van. Maar mooie parken hebben hullie daar in het hoge Noordn 😉

  8. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Herfst is mijn favourite jaargetijde!!!!!
    Daarna de winter. Als we Herfst en winter gehad hebben mag het van mij lente worden. Zomer neem ik op de koop toe en vind ik soms wel handig bij het kamperen.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Jeg,
    De herfst is inderdaad prachtig. Ik begrijp helemaal niet dat er mensen depressief worden, maar misschien zijn dat de mensen die niet naar buiten kunnen- gaan.
    @ Laila,
    Wat leuk.
    Ze blijft in ieder geval altijd rustig zitten.
    @ K,
    Het is een oud park met een paar heel mooie oude bomen inderdaad.
    En vooral met het wisselen van de seizoenen zien ze er steeds weer anders uit.
    @ Cor,
    En zo’n oud park veranderd niet zo gauw, dat is wel handig.
    Wel is er een groot kinderspeelveld gekomen, klim-touwrek en veel zand.
    En onder de grote kastanjeboom hadden tijden de junks hun thuis gevonden, of het was een dealersplek.
    Daar zijn ze gelukkig weggestuurd.
    @ Klaas,
    Zeker mooi.
    Groet terug.
    @ Cees in C,
    Graag gedaan.
    Nederland is mooi, ook dichtbij en in het klein.
    Ik hoef niet naar het buitenland om te genieten.Hier is nog zoveel wat ik niet gezien heb.
    @ François,
    Je meent niet hoor dat je er somber van wordt. Hoe kan dat nou?
    Herfst is eigenlijk nieuw leven, het oude opruimen om ruimte te maken voor schoonheid.
    Wij hebben inderdaad veel moois, het is maar dat de mensen weten dat Groningen dan wel heel ver weg ligt, maar zeker geen kille omgeving is.
    @ Karin,
    Mooi! In Zwolle ben ik eens in het park geweest wat dichtbij de IJsselbrug ligt, dat was ook erg mooi, dat was mijn eerste herfst die ik echt bewust meemaakte.

  10. ron rozen zegt:

    Wordt er ook gecruised in dat park ’s nachts, ik bedoel liggen er veel kapotjes?

  11. laila zegt:

    Het houten beeldje staat hier achter me.
    Heel rustig:-)

  12. coby zegt:

    Eigenlijk is het allemaal kunst, Appelvrouw. Zowel de beelden van steen, als de "beelden" die de natuur nu laat zien. Je had een mooie rustige dag er voor uitgekozen. Groningen wordt steeds aantrekkelijker zo.
    Hartelijke groet, Coby

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Ron,
    Op zulke dingen let ik niet.
    Wel vertelde men eerder dat je verkracht kon worden als je ’s nachts door het park liep.
    maar voor mij renden de mannen weg. Achteraf bleek dat ze naar elkaar toe renden, en waren ze helemaal niet geïnteresseerd in vrouwen, in ieder geval niet in mij.
    @ Laila,
    plaatje?
    @ Coby,
    Ik kies vooral het uur. In de middag is het druk, maar om 9- 10 uur in de ochtend kun je er redelijk rustig verblijven. Maar je kunt een foto ook maken door even te wachten tot de mensen uit beeld zijn.
    Dát kan nou weer wel in Groningen, ook als het "druk" is.

  14. Bregje Buitenwijk zegt:

    mooie serie Appelvrouw. Ik schiet een groene pijl jouw kant op. Best kans dat je hem tegenkomt in één van die bomen!

  15. paco painter zegt:

    WOW!! Ziet er zeer gaaf uit

  16. katja zegt:

    Ik zal er dus toch eens lopend doorheen moeten i.p.v. met de fiets….
    Prachtig!
    Ik heb ze bewaard en kan ze misschien gebruiken als onderwerp voor mijn schilderijtjes.

  17. F.Frenkel zegt:

    Vliegenzwammen zinj het allermooiste,Alex van W !!!

  18. martin zegt:

    Vooral de eerste; een betoverend schilderij. Ik heb geprobeerd het nog mooier te maken, maar ’t is niet gelukt: http://images.volkskrant.com/weblog/www//pub/mm/tempest/28364/Image/appelvrouwschilderijtje.jpg

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Bregje,
    Nu snap ik waar al die groene pijlen vandaan komen die in het plantsoen in de bomen hangen.
    @ Paco,
    Dankje
    @ Katja,
    Maar als je fietst zie je ook al veel van wat ik gefotografeerd heb.
    De onderste zwammen in de boom zijn bij de ingang, waar je oversteekt vanaf de korreweg.
    En dan kom je de stier ook tegen.
    En de vesting-sikkepoortje halverwege aan je linkerkant.
    De grote vijver met fontein en stenen trappen zie je ook van alle kanten.
    De zonnebadende vrouw staat rechts aan het einde, bijna bij de wilhelminakade.
    De dikke olifantenpootboomstam staat links, bij de vijver waar al die eenden en ganzen gevoerd worden.
    En de boom met al die takken is de bovenkant van de stam.
    Je schildert? Altijd beter om dan zelf de sfeer te gaan proeven, volgens mij.
    @ frenkel,
    vooral als ze zwammen, Miepje de T
    @ Martin,
    🙂
    Maar wel heel kunstig om te zien!

  20. Pingback: Mijn eerste herfstfoto! | Appelvrouw

Geef een reactie

