Ook ik was in Delfsail, maar met andere kiekjes

Ook ik was vandaag in Delfsail.
Heel gedoe met mijn gehandicaptenvervoermiddel.
We konden Delfzijl zelf niet in en moesten naar een gewezen parkeerplaats en dan met de bus naar de haven.
Nou ja, dat gaat dus niet met mij!
Maar meneer in het oranje pak wou er niets van weten, had ik maar een gehandicaptenkaart moeten hebben.
Ja…
Een sticker op mijn voorhoofd zal hij bedoelen.

We zijn omgekeerd en via een andere weg toch tot vlakbij de haven gekomen.





Mijn oog viel natuurlijk op het meisje met de gouden haren, en ze deed me aan Coby denken, waarvan de meeste mensen denken dat ze blond is.




En enkele gewone kiekjes van scheepjes en masten:



Bij deze mast moest ik denken aan Vroems die ooit een heel mooie foto van een mast plaatste, hier de link naar de mast alsnog.


















En ik heb aan Joost gedacht, een paar billen van het formaat waar hij van houdt.
Mij zouden ze niet zijn opgevallen.










En verder ligt er echt van alles op de grond.





Ook vond ik een dame met een touw, speciaal voor Trekmoment
Al zoekt hij iemand anders, het is goed bedoeld hoor trekm.



Nog een paar schuiten.

De betere foto’s van Delfsail zijn onder andere te zien bij Klaas Mulder en Jacob.


Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, oud-vkblog-2009-08, Uit in Eigen Land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Ook ik was in Delfsail, maar met andere kiekjes

  1. kuifje simon zegt:

    Appel …. prachtige foto’s van dat touw en die handschoen
    en die controleur ….. kielhalen (om in zeemanstermen te blijven)

  2. K zegt:

    Ik vind je foto’s prima!
    Is je man al hersteld van het strandavontuur?

  3. Eat This zegt:

    Mooi!

  4. Jacob Hesseling zegt:

    nou zeg , mooi verslagen foto’s , wat een ramp dat parkeren toch alijd weer

  5. cor3306 zegt:

    ja de bereikbaarheid van zoiets vind ik ook altijd een probleem, want ik loop niet meer als een kiviet….het is een mooie fotoserie met andere gezichtspunten en perspectiefjes

  6. Klaas A. Mulder zegt:

    @ Appelvrouw: Dank voor je bezoek, foto’s en de verwijzing naar weblog delfzijl e.o. .
    Als je even met Delfsail had gebeld, had je ook dichtbij kunnen parkeren en eventuele andere faciliteiten kunnen krijgen. Prima geregeld. En…….de rode loper op de kade, lag er met name voor jou!

  7. J de Kat zegt:

    De beste foto’s van Delfsail staan hierboven.

  8. Francois zegt:

    Dat zijn mooie foto’s van schuiten en kuiten Appelvrouw

  9. vroems zegt:

    Je ziet veel op zo`n dag he.
    Dat je dat nog wist van mijn foto,
    Hier staat ie.http://www.vkblog.nl/bericht/264993/Wind_in_de_zeilen

  10. coby zegt:

    Mooie impressie van jou, Appelvrouw.
    Ik hoop dat je op Delfsail niet de halve bloggemeenschap mee hebt gezeuld in je gedachten en bij wat je zag. Lijkt me knap vermoeiend. Hoewel er wel een aantal in jouw schuiten mee kunnen varen. Ze zitten lekker, zeker?
    De meeste mensen denken verkeerd overigens.
    Vroeger als klein kind had ik blond haar.
    Model bloempotje.
    Nu krijg ik af en toe al een zilveren haar….
    Hartelijke groet, Coby

  11. trekmoment zegt:

    Hoezo, betere foto’s bij Klaas Mulder en Jacob, deze zijn toch prachtig?
    Enneuh Appeltje, lief dat je aan me dacht bij die fleurige vrouw met touw!

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Kuifje,
    Dankjewel voor je leuke reactie.
    @K,
    Man vergeet iedereen zodra hij mij weer ziet…
    Op zijn beste vriendin en ouders na.
    @ Eat,
    Leuk, een nieuw gezicht (voor mij), dank voor je commentaar.
    @ Jacob,
    Het leukste vind ik die veschillende foto’s, als je alle gemaakte foto’s (van diverse mensen) bij elkaar legt krijg je wel een mooi compleet beeld.
    @ Cor,
    Dit was niet vanuit de rolstoe, maar dan heb je nóg veel fraaiere plaatjes.
    @ Klaas,
    Geen dank, ik kijk wel vaker op je blog zonder iets te zeggen.
    Ik had mijn eigen voorziening bij me, alleen dichtbij komen was even zoeken, omdat we er niet doormochten van die man.
    Die rode loper voor mij?
    Oh, en ik ging er juist naast rijden want dat was minder zwaar 🙂
    @ Kat,
    En elders :0)
    @ François,
    Dankjewel, het zijn echte ballon kuiten van het steppen.
    @ Vroems,
    Je ziet op een gegeven moment niets meer, al die masten lijken dan op elkaar, en iedere boot is een boot.
    Vandaar dat ik me maar even op de mensen heb gericht, minder vermoeiend.
    Dank voor de verwijzing, prachtig is ie!
    @ Coby,
    Ik heb alleen aan een paar gedacht, maar voor François en Bregje zag ik niets.
    Bootjes en vreemden bekijken is veel vermoeiender dan bloggers op je nek, overigens had ik een bagagemand, en zeul ik niet zoveel op mijn nek mee.
    Mijn schuiten lijken enorm he, toch maatje 39, maar ik leef op brede voet. Altijd lastig met schoenen kopen en combineren bij kleding, ik pas dus mijn kleding aan bij mijn schoenen, niet andersom.
    Als de mens zijn voeten kwijt kan is hij/zij mooi, vind ik.
    @ Trekmoment,
    Het is een vermomming, als ik je mijn eigen touw zou laten zien zou je het eng vinden.

  13. laila zegt:

    Zelden iemand meegemaakt die zo lekker droog kan schrijven.
    Mooie "grondfoto’s".

  14. rene louman zegt:

    Voor mij mocht je er 5 en 6 uithalen en dan is het voor mij een prachtige serie. Nummmer 4 is echt fantastisch.

  15. Joostx zegt:

    Aha, speciaal voor mij wat billenpartijtjes; das lief.
    Foto’s 1, 4, 8 & 9 springen er voor mij uit;
    met name de vierde foto is magisch.

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Laila,
    Dankje voor je compliment.
    Ik kan je wel een paar droogschrijvers aanbevelen.
    @ Rene,
    Foto 6 valt voor mij hier ook wel uit de toon.
    Foto 4 was een toevalstreffer. Het was op dat eerste deel niet zo druk.
    En ik had mijn oog op het touw laten vallen, toen liepen er van een zijkant twee mensen weg, en kwamen er twee aan, dat vond ik een mooi beeld.
    Met een snelle geleende camera is dat geen probleem.
    @ Joost,
    Je hebt het verdiend!
    Als ik ooit naar het strand ga (die kans is echt heeel erg klein) zal ik wat mooie voor je maken. Het was mijn eerste experiment om vreemde mensen te fotograferen.
    In de dierentuin eenmaal een dikbil gefotografeerd toen ze even stil bleef staan om te smssen. Mijn eigen camera is zo traag dat het niet goed kan, te lang bezig met instellen en hij is traag met schieten. Nu had ik die van man geleend, die schiet direct (die camera bedoel ik hoor).

  17. lebonton zegt:

    de touwvrouw voor trekmoment is een vondst!

  18. coby zegt:

    Appelvrouw: ik vind de foto van/voor mij erg mooi. Mag ik deze in mijn infokolom zetten met link?

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Lebonton,
    Spannende vrouw om door vastgebonden te worden…
    @ Coby,
    Je mag de foto hebben/gebruiken, hoeft voor mij geen link bij,
    dat mag wel, maar deze foto is vrij.

  20. K zegt:

    O, dat is mooi! Je hebt onverdeelde aandacht 🙂

  21. Appelvrouw zegt:

    K, nah

  22. Smokey Robbinson zegt:

    Heel mooie kingsize foto`s met licht- en schaduwcontrast.
    Inderdaad: een mast is een mast. Naar mensen kijken, blijven leuke dingen voor de mensen.
    Het lukt mij niet om zulk groot formaat te plaatsen.

  23. Appelvrouw zegt:

    Smokey,
    Het is het formaat wat toegestaan is, 599.
    Dit keer had ik een canon EOS zus of zoveel te leen met betere lens.
    Dat maakt de foto’s scherper/sprankelender en krijg je niet zoveel verlies als bij een mindere camera.
    Mijn eigen sony v3 geeft een veel minder goed verkleind beeld.
    Ik denk dat dit het geheim is van de kingsize.

  24. ramireziblog zegt:

    Vooral het weer was toen mooier, maak je mooie mensen kiekjes mee… 😀

Geef een reactie

